vaandels.jpg

Foto's veteranen van Napoleon's Grande Armée

• henryklom
  • henryklom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
4 jaren 1 maand geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #659 door henryklom
Foto's veteranen van Napoleon's Grande Armée werd gestart door henryklom
Onderstaand een mooie webpagina met originele foto's van veteranen van Napoleon's Grande Armee. De oudjes poseren in hun oude uniformen en deze beelden zijn later zelfs ingekleurd. Het geeft een goed beeld hoe kleurrijk de uniformen waren in die tijd.

www.historyanswers.co.uk/history-of-war/...rmee-in-full-colour/

www.thevintagenews.com/2016/07/06/see-th...ic-wars-in-hd-color/

www.dailymail.co.uk/news/article-4163582...poleon-s-troops.html
Laatst bewerkt 1 jaar 3 maanden geleden door henryklom.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 1 maand geleden #664 door robwolters
Beantwoord door robwolters in topic Foto's veteranen van Napoleon's Grande Armée
Zoals de tekst van de site al bevestigd zijn de uniformen grotendeels opnieuw gemaakt in het midden van de 19de eeuw. Details zoals de gulpen op de broeken en de lange franje aan de epauletten tonen dit duidelijk aan.

• henryklom
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
4 jaren 1 maand geleden #665 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic Foto's veteranen van Napoleon's Grande Armée
These remarkable photographs provide probably the only surviving images of veterans of the Grande Armée and the Guard actually wearing their original uniforms and insignia, although some of the uniforms have obviously been recut by tailors of the 1850's.

Nou Rob, volgens de bovenstaande tekst op de website zijn die uniformen niet compleet nagemaakt. Zelf pas ik ook niet meer in de spijkerbroeken van zelfs maar 10 jaar terug. Dus enige aanpassing in de buikomvang zal ook voor deze heren wel aan de orde zijn geweest. En natuurlijk zal er ook wel het een en ander opgelapt zijn aan die uniformen om ze weer presentabel te maken voor de foto.

Desondanks zijn het toch wel bijzondere foto's uit de begintijd van de fotografie die een blik gunnen op een tijd waarin de fotografie nog niet bestond.

Zelf dacht ik dat de foto's van soldaten uit de Krim oorlog zo'n beetje de eerste uniformfoto's waren maar dat de fotografie nog de Napoleonitsche oorlogen kon bereiken durfde ik niet te vermoeden......

Lees meer
4 jaren 1 maand geleden #666 door robwolters
Beantwoord door robwolters in topic Foto's veteranen van Napoleon's Grande Armée
Ze zijn uitgebreid bediscussieerd op diverse sites en de algemene conclusie is dat deze uniformen opnieuw gemaakt zijn voor de een of andere gelegenheid. De algemene snit is die van het midden van de 19de eeuw. Zo ook de vorm van de meeste accessoires.

• henryklom
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
4 jaren 1 maand geleden #667 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic Foto's veteranen van Napoleon's Grande Armée
Rob,

kan je mischien links plaatsen naar de discussies waar je aan refereert?
ik ben wel benieuwd en wil dat graag ook eens lezen.

mvg
Henry

Lees meer
4 jaren 3 weken geleden #674 door robwolters
Hmm, da's toch niet zo'n gemakkelijk te beantwoorden vraag.
Ik weet vrij zeker dat ik een uitgebreide discussie gelezen heb. Ik kan nu alleen maar teksten vinden die geheel of gedeeltelijk overgeschreven zijn van de hoofdsite: Brown digital library.

Je zal het antwoord tegoed moeten houden...

Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden
Gemaakt door Kunena