Camouflage - marine
- erwinmk
- Onderwerp Auteur
- Administrator
3 jaren 4 maanden geleden - 3 jaren 4 maanden geleden #1200
door erwinmk
Beantwoord door erwinmk in topic Camouflage - marine
Het gaat er hier niet om dat er acht jaar later sprake was van dat bepaalde camouflage niet meer beviel, is mijn idee. Sowieso denk ik dat het camoufleren van de marineschepen in Indië in 1941-1942 een lokaal initiatief was. Net zoals marineschepen die waren uitgeweken in mei 1940 richting Engeland en daar actief beleven, de camouflagepatronen overnamen van de Britten (zie eerder voorbeeld in dit onderwerp van de Jacob van Heemskerck!).
Ook de ontwikkeling en lessen van het camoufleren bleef zich namelijk ontwikkelen gedurende WO2.
En na WO-2 weten alle marines overal ter wereld dat de radar algemeen ingang heeft gevonden, en dat dus camoufleren met verf veel minder zinvol is, en gewoon grijs weer z'n intrede vindt.
De twee hebben dus m.i. niks met elkaar te maken, Tim. Ik blijf alleen nog stees geïnteresseerd in de waarschijnlijke groentonen van de Nederlandse marine in Nederlands-Indië.
Ook de ontwikkeling en lessen van het camoufleren bleef zich namelijk ontwikkelen gedurende WO2.
En na WO-2 weten alle marines overal ter wereld dat de radar algemeen ingang heeft gevonden, en dat dus camoufleren met verf veel minder zinvol is, en gewoon grijs weer z'n intrede vindt.
De twee hebben dus m.i. niks met elkaar te maken, Tim. Ik blijf alleen nog stees geïnteresseerd in de waarschijnlijke groentonen van de Nederlandse marine in Nederlands-Indië.
Laatst bewerkt 3 jaren 4 maanden geleden door erwinmk.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- timburuma
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
3 jaren 4 maanden geleden #1212
door timburuma
Beantwoord door timburuma in topic Camouflage - marine
Daar heb je gelijk in Erwin.
- erwinmk
- Onderwerp Auteur
- Administrator
3 jaren 2 maanden geleden #1256
door erwinmk
Beantwoord door erwinmk in topic Camouflage - marine
Hier nog een impressie van hoe de De Ruyter beschilderd was. Ook interessant is wellicht het patroon te zien vanuit de lucht, tegen vijandelijke vliegtuigen.
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden
- U bevindt zich hier:
- Start
- Forum
- Varia
- Overige varia
- Camouflage - marine