f16.jpg

Camouflage

• erwinmk
  • erwinmk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #1250 door erwinmk
Beantwoord door erwinmk in topic Camouflage
Wat betreft de huidige helmcamouflage in de Nederlandse krijgsmacht kwam ik er recent achter dat o.a. de mariniers hun materiaal op de helm 'papillotten" noemen, naar dezelfde benaming van papillotten waarmee vrouwen krullen in hun haar kunnen zetten. 

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• erwinmk
  • erwinmk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #1255 door erwinmk
Beantwoord door erwinmk in topic Camouflage
Ik kwam onderstaande foto's tegen van een 7,5cm kustbatterij, foto's waarschijnlijk uit de winterperiode jan/feb 1940 (volgens bijschrift bij één foto op Delpher). Daarbij werd tevens vermeld dat het hier uniformen in wintercamouflage betrof. Nu heb ik zo m'n bedenkingen. Zeker vanwege die flap achterop de schouder bij de manschappen (geen idee hoe zoiets correct heet, overigens). Het lijkt mij eerder dat de manschappen standaard marine werkkleding dragen (en dat die toevallig nu goed uitkomt in de winterse periode qua camouflage, maar niet echt warm is(?)). 

Bijlagen:

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #1284 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic Camouflage
Een in camouflagekleuren beschilderde groepsschuilplaats met een noviteit; Het interieur van de bunker is weergegeven met een 3-D schildering.

bron;
www.ontdek-utrecht.nl/locatie/beschilder...rderpark-ruigenhoek/

Een filmpje van het schilder proces;

ne-np.facebook.com/NHWaterlinie/videos/b...ek/1392712874438607/

En een filmpje over de onthulling van het eindresultaat;

ne-np.facebook.com/NHWaterlinie/videos/v...-do/487220865912919/

Bijlagen:

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden - 3 jaren 8 maanden geleden #1285 door timburuma
Beantwoord door timburuma in topic Camouflage
De gebruikte camouflagekleuren zijn ietwat te modern voor een piramide groepsschuilplaats :]
Laatst bewerkt 3 jaren 8 maanden geleden door timburuma.

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #1287 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic Camouflage

De gebruikte camouflagekleuren zijn ietwat te modern voor een piramide groepsschuilplaats :]

Ach, ik til daar niet zo zwaar aan in dit geval. Er zijn al meer dan genoeg kale grijze beton kolossen. Het enigste wat er vaak dan wel aan verf op zit, is afzichtelijke grafitty.

Ik zie dit meer als een kunstproject dan als een historisch verantwoorde reconstructie. Maar wel een leuk project en het weergeven van het interieur van de bunker dmv die 3-D tekening  een heel creative uiting. Zo zegt het meer over een groepsschuilplaats dan een kaal blok beton

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #1290 door timburuma
Beantwoord door timburuma in topic Camouflage
De interieur tekening vind ik ook goed gevonden. Wellicht kan deze actie de betonnen werken weer wat in de aandacht brengen.

Tijd voor maken pagina: 0.272 seconden
Gemaakt door Kunena