f16.jpg

De 80-jarige oorlog op de TV

  • henryklom
  • henryklom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #773 door henryklom
De 80-jarige oorlog op de TV werd gestart door henryklom
vandaag werd de tweede aflevering van de TV-serie ‘de 80-jarige oorlog uitgezonden’. Hebben jullie ons bestuurslid Louis Sloos voorbij zien komen?

Voor een programma op de Nederlandse TV heeft deze serie wel een bijzondere opzet. Experts die een verhaal navertellen en nagespeelde historische scenes is een aanpak die op de Duitse TV tegenwoordig de standaard is om historische onderwerpen te presenteren. Dat schept wel een behoorlijke afstand tot de kijker en dat is niet zo bij deze productie. Juist door een deel van het verhaal door ‘gewone mensen’ te laten vertellen is het een zeer toegankelijk programma geworden. Gaat deze manier een trend worden voor de komende jaren?

Hans Goedkoop heeft natuurlijk een goede reputatie opgebouwd als presentator van het programma ‘Andere Tijden’. Zijn beheerste spreekstijl past goed bij een programma als dit. In hoeverre hij verantwoordelijk is voor de inhoud van deze serie is mij niet bekend. Bij het programma ‘Andere tijden’ is hij namelijk een presentator die teksten uitspreekt die door een redactie geschreven worden.

De 80-jarige oorlog is niet echt mijn expertise. Nou ja, als Leidenaar weet je er wel iets meer van af dan de doorsnee Nederlander. Daarom mij vraag aan jullie, als militair historisch geïnteresseerden; wat vinden jullie van deze serie?

Hebben we wat te klagen? Is het toch de moeite waard of moeten we dit programma maar liever snel vergeten?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #776 door erwinmk
Beantwoord door erwinmk in topic De 80-jarige oorlog op de TV
Ik kijk er met veel genoegen naar, want voor mij is lang niet alles duidelijk over dit onderwerp. En tot nu toe, na drie afleveringen, ben ik al meer te weten gekomen dan voorheen. Dussssss... goede historische serie!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • henryklom
  • henryklom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #783 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic De 80-jarige oorlog op de TV
Nou, weer een mooie boel die serie.......Slag op de Mokerhei....hebben jullie die voorbij zien komen? En het ergste is nog wel dat half Zuid-Holland onder water gezet is om het hongerende Leiden te ontzetten....en geen woord dat daar aan vuil gemaakt wordt! :S

Uiteraard daalt deze serie daardoor behoorlijk in mijn achting! :angry:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden
Gemaakt door Kunena