vaandels.jpg

Voorheen 'het Kalifaat'

• henryklom
  • henryklom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden - 5 jaren 4 maanden geleden #909 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic Voorheen 'het Kalifaat'
Koerdische bronnen;
Following the previous ops, a senior assistent for al- Bagdadi is called Abu Hesen al Mouhjir was targeted in a village named Ein al Baat near Jaraboul city, the mission was conducted via direct coordination of SDF Intel & US military apart the ongiong ops to hunt ISIS leaders.
Laatst bewerkt 5 jaren 4 maanden geleden door henryklom.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• henryklom
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden - 5 jaren 4 maanden geleden #910 door henryklom
Twee uur geleden melden Koerdische bronnen het onderstaande;

Breaking: Aftermath of the U.S - SDF joint operation targeting ISIS spokesman and right-hand of ISIS terrorist leader Abu-Bakr al-Baghdadi in the village of Ain Al-Bayah, in turkish occupied area of Jarablus.

De bijbehorende gruwelijke foto's van verbrandde lijken laat ik hier niet zien. Duidelijk is wel dat een voertuig getroffen werd en er 5 lijken liggen.

Dus na Baghdadi is er nog een kopstuk van IS te grazen genomen. Weer met hulp van de Koerden nadat ze door Trump voor de trein waren gegooid.
Laatst bewerkt 5 jaren 4 maanden geleden door henryklom.

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #1275 door timburuma
Beantwoord door timburuma in topic Voorheen 'het Kalifaat'
Zeer interessante rapportage Henry! Netjes gedaan!

Over een ander conflict:
De Taliban blijkt weer terreinwinst in Afghanistan te boeken. Heeft de NATO training de gevechtskwaliteiten van het regeringsleger niet voldoende weten te verbeteren of zijn hier andere oorzaken debet aan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: henryklom

• henryklom
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #1277 door henryklom
'Voorheen het Kalifaat' is het vervolg op 'Ondertussen in Mosul'. Het is een beetje jammer dat een deel van de video links niet meer werkt. Helaas kan ik op het forum zelf  geen filmpjes toevoegen, ik kan alleen links plaatsen naar andere plekken zoals bv Youtube.

Met Afghanistan heb ik mezelf niet zo bezig gehouden. Dit vooral omdat er erg weinig onafhankelijke informatie bronnen voor mij beschikbaar zijn.

Over wat er nu aan de hand is heb ik geen informatie maar het ziet er in mijn ogen een beetje uit zoals het ineenstorten van het Zuid-Vietnameese cq Cambodjaanse regime aan het einde van de Vietnam-oorlog.

Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #1278 door timburuma
Beantwoord door timburuma in topic Voorheen 'het Kalifaat'
Heb je die filmpjes zelf nog ergens opgeslagen?
Ik zal 'Ondertussen in Mosul' binnenkort ook doornemen. Ik heb het destijds vanwege mijn leeftijd niet echt meegekregen dus het is interessant om het op deze manier toch nog te volgen.

• henryklom
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
3 jaren 8 maanden geleden #1279 door henryklom

Heb je die filmpjes zelf nog ergens opgeslagen?

Pff Tim,

ik heb heel veel opgeslagen maar volgens mij lang niet alles . Punt is alleen dat ik niet kan zien welk filmpje waar zou horen te staan als ik dat filmpje uberhaupt nog heb.
Sommige filmpjes komen van accounts van Twitter of Youtube die later zijn opgeheven of verbannen zijn. Dat is niet alleen van toepassing op IS-materiaal, dat heel actief bestreden word. Pro-Assad en Hezbollah accounts bv hebben meestal ook geen lang leven meer tegenwoordig.

Veel plezier met het bekijken van 'ondertussen in Mosul'.

met groet
Henry

De volgende gebruiker (s) zei dank u: timburuma

Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden
Gemaakt door Kunena