artillerie.jpg

Rampjaar

• timburuma
  • timburuma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
1 jaar 11 maanden geleden #1612 door timburuma
Rampjaar werd gestart door timburuma
Hebben de leden van dit forum ook (bijzondere) dingen gedaan in het kader van het Rampjaar dat zich 350 jaar geleden heeft voltrokken? Ik ben wel benieuwd of bij de leden van dit forum de herdenkingen tot extra belangstelling hebben geleid voor dit onderwerp.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #1631 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic Rampjaar
Vrijdag 21 Oktober om 22.20 gaat op NPO2 de 7-delige serie 'het rampjaar 1672' van start!

Lees meer
1 jaar 7 maanden geleden #1688 door eltjoverweij
Beantwoord door eltjoverweij in topic Rampjaar
Ja, ik heb samen met leden van andere wargameverenigingen demonstratiespellen georganiseerd in Vinkeveen (Waverveen/Abcoude), Woerden en Bodegraven. Beelden van de eerste zijn gebruikt in de documentaireserie en hier  RTV Utrecht  sta ik samen met een aantal kinderen.
Dit jaar staat het Beleg van Naarden nog op het programma in het vestingmuseum, waarschijnlijk het weekend van 22-24 september. Hiervoor ben ik gevraagd een artikel te schrijven voor een engelstalig wargame magazine.
Bijlage:

Op de afbeelding de Slag bij Woerden, met op de voorgrond Zwitsers en het Franse Regiment Navarre bij de Grovenbrug.

• timburuma
  • timburuma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
1 jaar 7 maanden geleden #1690 door timburuma
Beantwoord door timburuma in topic Rampjaar
Tof! Zijn de wargameverenigingen in NL, naast dit soort evenementen, vaak actief?

Lees meer
1 jaar 7 maanden geleden #1691 door eltjoverweij
Beantwoord door eltjoverweij in topic Rampjaar
Het varieert per vereniging. Zo komen "mijn" Amsterdam6shooters bijna elke week bijeen, en de Murphy's Heroes in Delft zelfs meerdere keren per week. Bijna iedere (studenten)stad heeft een vereniging, maar niet elke doet historische wargames.

Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden
Gemaakt door Kunena