mldvliegtuig.jpg

Camouflage

  • erwinmk
  • erwinmk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden - 3 jaren 5 maanden geleden #996 door erwinmk
Camouflage - online museum werd gestart door erwinmk
Met het 55-jarige bestaan in het vooruitschiet in 2021 van onze vereniging zal er een symposium rondom het thema camouflage georganiseerd worden.

Waar bij vorige jubileumdata van de vereniging soms ter plaatse een tentoonstelling van objecten georganiseerd werd, is het nu de bedoeling om dit online te verzamelen in één grote collectie van allerlei persoonlijke objecten en andere informatie (met weblinks) over dit thema in 2021, te weten camouflage.

Al deze bijdragen kunnen ingestuurd worden naar de beheerder van de website via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wat mij dan verder persoonlijk leuk lijkt, is om het onderwerp camouflage hier, als er reacties zijn op bijdragen, juist in dit onderwerp op het forum te bespreken.
Laatst bewerkt 3 jaren 5 maanden geleden door erwinmk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden - 3 jaren 5 maanden geleden #1004 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic Cavalerie met camouflagenetten????
zie topic;

marsethistoria.nl/camouflage/1076-cavale...met-camouflagenetten

Volgens mij zijn dat geen camouflagenetten op die helmen. Het is een oefening tussen een rode en een blauwe partij. Zodoende dragen die cavaleristen een gekleurde doek op de helm om aan te geven bij welke partij ze behoren......het heeft dus niks met camouflage te maken.

.....Net zoals de na-oorlogse infanteristen in La Courtine om dezelfde reden buiten-model helmen droegen met een kam er op;

Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 jaren 5 maanden geleden door henryklom.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • erwinmk
  • erwinmk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden - 3 jaren 4 maanden geleden #1007 door erwinmk
Beantwoord door erwinmk in topic Cavalerie met camouflagenetten????
Hai Henry, ik heb jouw reactie hierheen verplaatst als je het goed vindt. Ben ik met die cavaleristen dan in de war gebracht door het soort camouflagenet dat destijds op de helm kon worden aangebracht??? Het idee dat ik had kwam zoals je hier ziet op onderstaande foto.

Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 jaren 4 maanden geleden door erwinmk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #1008 door henryklom
Beantwoord door henryklom in topic Cavalerie met camouflagenetten????

Hai Henry, ik heb jouw reactie hierheen verplaatst als je het goed vindt. /quote]

Geen enkel probleem daarmee....

Maar wel een probleem met het idee dat de omslagfoto van het boek van de Joode camouflagenetten op de helmen laat zien. Ook op deze foto zijn het gekleurde lappen om aan te geven tot welke partij de troepen horen tijdens een oefening.

Er zijn maar heel weinig beelden uit het interbellum van Nederlandse soldaten met een camouflage op de helm. Het onderstaande beeld is een van de weinige die mij bekend is waar soldaten groenvoer op de helm hebben;



Maar dit zijn luchtdoel-artilleristen en misschien zijn die wat vegetarischer ingesteld dan de gewone zandhazen......

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: erwinmk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • erwinmk
  • erwinmk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #1014 door erwinmk
Beantwoord door erwinmk in topic Cavalerie met camouflagenetten????
Ik zal het bericht over die cavaleristen aanpassen binnenkort.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • erwinmk
  • erwinmk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 3 maanden geleden #1027 door erwinmk
Beantwoord door erwinmk in topic Cavalerie met camouflagenetten????
Pas vond ik nog onderstaande afbeelding van het NMM met melding dat het hier zou gaan om misleiding, net zoals de geallieerden deden in WO2 met hun fake armies.Zelf denk ik eerder aan een eenvoudig artilleriedoel. Dus?
Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 jaren 3 maanden geleden door erwinmk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden
Gemaakt door Kunena